Blog

Zapewne każdy z nas doskonale zna to uczucie, kiedy mamy tak dużo do zrobienia, że aż nie wiemy, za co się zabrać. Zazwyczaj kończy się to odkładaniem na później, a przynajmniej tak było u mnie. Dopiero kiedy zaczęłam zapisywać dokładnie każdą czynność, którą muszę wykonać, wszystko zaczynało się układać. Pracy ubywało, a nie tylko przybywało. Jak więc zacząć z nich prawidłowo korzystać? System wartości Oczywiście nie wszystkie Twoje zadania i rzeczy do zrobienia mają tę samą rangę. Nie jest to nic złego. Przecież zrobienie zakupów nie będzie na tym samym miejscu, co wysłanie bardzo ważnego maila, czy odebranie dokumentów. Dlatego ogromnym ułatwieniem będzie ustawienie sobie wszystkich rzeczy od najmniej do najbardziej ważnego lub na odwrót. Innym także bardzo skutecznym podziałem lub nadawaniem wartości jest hierarchia pod względem długości wykonania danej czynności. Sama lubię ustawiać sobie moje zadania od najkrótszego do najdłuższego. Tym sposobem z każdą skreśloną rzeczą czuję się bardziej…

Czytaj dalej

Planowanie często kojarzy nam się z natłokiem obowiązków i ciężką pracą. Dlatego zdarza się, że nie jest to jedno z naszych ulubionych zajęć. Ja także po ciężkim dniu jestem bardziej skłonna do zajęcia się dobrym filmem niż myśleniem o kolejnym ciężkim dniu pracy. Jednak z biegiem czasu udało mi się dokonać kilku zmian, dzięki którym planowanie stało się jednym z moich ulubionych wieczornych czynności. Jak więc polubić planowanie? Estetyka działa cuda Po pierwsze zamieniłam smutne biurowe notatniki na wesołe organizery, które aż prosiły się o nowe zapiski. Z biegiem czasu zaczęłam tworzyć także własne projekty, dzięki czemu wszystko było tak, jakbym tego chciała. Ważne jest, aby otaczać się rzeczami, które Ci się podobają i same w sobie Cię motywują. Nie ma sensu zmuszać się do czegoś co nie przynosi Ci przyjemności. Planowanie jest czymś tak ważnym w moim życiu, że musiałam dopracować każdy detal tak, by pasował do mojego stylu. Nawet zmiana okładki,…

Czytaj dalej

Szukając swojego nowego planera, możemy się natknąć na dość ciężki wybór idealnego rozkładu. Jest wiele opcji, a każda z nich ma swoje wady i zalety. Postaram się opisać i porównać je jak najdokładniej, aby choć trochę ułatwić ten wybór. Rozkład miesięczny Na pierwszy ogień idzie rozkład miesięczny, chyba najbardziej popularny. Idealnie sprawdzi się w większych formatach do biura, czy do pokoju. W widocznym miejscu z pewnością ułatwi codzienną pracę. Przy tak swobodnym dostępie do naszych planów i ważnych informacji na dany miesiąc już nic nie zdoła umknąć. Jakie więc są jego wady i zalety? Zacznijmy od pozytywów:• najlepsza widoczność wszystkich planów na dany miesiąc• ułatwione planowanie długoterminowych zadań• dużo bardziej praktyczny przy planowaniu np. podróży• dokładnie widzisz, kiedy możesz dysponować największą ilością czasu wolnego• oszczędność papieru. Negatywy:• mniej miejsca na dodatkowe zapiski, czy ozdobniki (więcej o nich w poście “Co zrobić by planowanie było przyjemniejsze?” )• zapisywanie jedynie najważniejszych, ogólnikowych planów na konkretny dzień Rozkład tygodniowy W moim mniemaniu najbardziej praktyczny. Czemu?…

Czytaj dalej

3/3